1. Arculattervezés
Az egyedi arculat, az egységes megjelenés minden szervezetnek és cégnek segít abban, hogy környezete pontosan beazonosíthassa és véleményüket a saját céljai szerint formálja
Minden cégnek, szervezetnek szüksége van egységes vizuális megjelenésre, mely egyértelműen azonosítja őt partnerei és környezete felé, továbbá minőségével és kialakításával kiegészíti és teljessé teszi élő megjelenését is.
Legyen szó egy kis- és közép vállalati szegmensbe tartozó cég megjelenéséről, vagy egy óriásvállalatéról, az arculatnak profinak, egyedinek és jól felismerhetőnek kell lennie.
2. Mi is az a céges arculat?
Minden cégnek, szervezetnek szüksége van egységes vizuális megjelenésre, mely egyértelműen azonosítja őt partnerei és környezete felé, minőségével és kialakításával kiegészíti és teljessé teszi élő megjelenését. Az egységes, átgondolt arculat, ha kell kiegészíti a személyes megjelenést, ha kell önmagában képviseli a szervezetet.
Az arculat kialakításánál az egységességre és a tiszta, érthető üzenetre törekszünk. Így a cégpapírtól az újságreklámon át az óriásplakátig mindenhol egyértelműen azonosítható stílusjegyekkel, megjegyezhető módon kell, hogy megjelenjenek a cég arculati elemei.
3. Arculati koncepció kialakítása
3. 1. Az arculat kialakítása során első lépésként a logót határozzuk meg.
3. 2. A munka illeszkedhet egy előzetesen kialakított teljes marketing koncepcióba, de alapja lehet olyan egyedi felmérés is, ahol tisztázzuk partnereinkkel a cég célját, az elérni kívánt hatást és az új arculat pontos szerepét.
3. 3. Az első igényfelmérésen kerül sor a célok meghatározására, a célcsoport beazonosítására, a cég pozicionálására, az üzenet kiválasztására, valamint a kialakítandó arculatverziók mennyiségének egyeztetésére (kisarculattól az arculati kézikönyvig).
3. 4. Tisztázni kell a cégfilozófiát, szlogeneket, a felhasználni kívánt vizuális és verbális elemeket, a használt színeket, formákat, költségkereteket.
3. 5. A logó kialakítása után kezdődik az arculati koncepció további részeinek kidolgozása.
4. Kis arculattól az arculati kézikönyvig
A kialakítandó arculati variációk mennyiségétől, illetve az adott munka céljától függően beszélünk különböző arculati kategóriákról.
4. 1. Logó
Olyan vizuális embléma, ami egyértelműen azonosítja a szervezetet. Ez lehet egy egyedi cégfelirat, tartalmazhat üzletágra, tevékenységre vonatkozó szimbólumot, továbbá szlogent is.
A logónak elkészítjük valamennyi szükséges verzióját, hiszen egy logót alkalmazni lehet, illetve kell egy színben, szürkeárnyalatosan, több egyedi színben, illetve színesben is.
4. 2. Alap arculati elemek kialakítása
Az alap arculati elemek megtervezése folyamán kialakításra kerül a logó, a névjegykártya és a levélpapír. Elkészül a logó több formai verziója, hiszen egy logót alkalmazni lehet, illetve kell egy színben, szürkeárnyalatosan, több egyedi színben, illetve színesben is. A levélpapír és a névjegykártya pedig – a mintákból történő kiválasztás után – a kívánt színösszeállításokban kerülnek véglegesítésre.
4. 3. Webarculat, webdesign
Az önállóan – megfelelő koncepción alapuló – kialakított webes struktúra, a már kialakított arculati elemek és a céloknak megfelelően kiválasztott további hangulati elemek (fényképek, animációk) felhasználásával készülő arculati elem. Ennek megtervezése önállóan is sok egyeztetést és felmérést kíván, hiszen itt a website feladatát és célját pontosan meg kell határozni, illetve körültekintően meg kell vizsgálni az adott cél elérése érdekében felhasználható megoldásokat.
4. 4. Teljes arculat
A teljes arculat kialakítása során elkészül a logó, illetve a logóra épülő alap koncepció, elkészül a névjegy, a levélpapír, a boríték, autó matricák, dosszié matricák és a website megjelenése. Vagyis az összes – a megrendelő szerint összeállított – olyan megjelenési variáció, amelyet egységesen, egy lépésben kialakítva lehet kezelni.
4. 5. Arculati kézikönyv
Amennyiben az egyes arculati megjelenítéseken túl szükség van egy olyan teljes koncepció kidolgozására, amely nem csak az egyes elemek megvalósítását oldja meg, de iránymutatást ad az ezeken alapuló, későbbi tervezések számára is, célszerű kidolgozni az arculati kézikönyvet is.
Ebben pontosan tisztázásra kerülnek az egyes elemek felhasználható és nem felhasználható megjelenítési formái, rögzítésre kerülnek az elemekben szereplő színek, betűtípusok, arányok a logótól, az autókon való megjelenítésen át a céges uniformisig.
Itt tisztázásra kerülnek az iroda vagy az üzlet vendégterének, és további helyiségeinek a látványvilága ugyanúgy, mint az egyes rendezvényeken alkalmazandó díszítés milyensége is